środa, 2 grudnia 2015

Miękkie kamienie

Oczywiście szmaciane! Oczywiście cięte, szyte, znowu cięte. I tak do kilku razy sztuka.
To kolejny patchwork będący ilustracją  do kursu "Stitch & Slash" w mojej Szkole Patchworku.


Jest niewielki, ma 40 x 35 cm.

Pokażę Wam jak go szyłam.

Wykorzystałam 3 bawełniane materiały ufarbowane przez siebie.


Zrobiłam z nich kanapkę, nakładając jeden na drugi i przypinając do bawełnianego podłoża w kolorze ecru.
Potem na lewej stronie kanapki narysowałam ołówkiem kształty kamieni i przeszyłam je po konturach ciemną nitką.


Na prawej stronie kanapka wyglądała tak:


Teraz wycięłam jedną warstwę materiału spomiędzy kamieni.


a potem doszywałam, już od prawej strony, kolejne szwy wewnątrz konturów kamieni...


i znowu wycięłam materiał, ale teraz już czasem dwie warstwy


 niektóre ściegi wzmocniłam szyjąc na nich linie faliste stopką do pikowania z wolnej ręki.


Potem jeszcze raz obszyłam kamienie wokół - widać to na dwóch z prawej strony u góry.
Teraz wycięłam między kamieniami 3 warstwy materiału, odsłaniając podłoże w kolorze ecru.


Tak powstała góra mojego patchworku. Teraz jeszcze raz zrobiłam kanapkę: spód z surówki bawełnianej, poliestrowa ocieplina i patchworkowa góra, którą widzicie. I przepikowałam ją z wolnej ręki szyjąc wokół kamieni.
Dzięki temu praca zrobiła się trójwymiarowa i rano, na chodniku przed domem, w dziennym świetle, wyglądała tak:


Moim uczennicom spodobał się ten sposób szycia i na kursie uszyły takie patchworki:


Jestem z nich bardzo dumna.
Więcej innych prac szytych na kursie metodą "Stitch & Slash" możecie zobaczyć tutaj.

3 komentarze:

  1. Dla mnie bomba! Szkoda, że na zdjęciach nie widac tej "puszystości" i wypukłości kamieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne kamienie! I gratulacje dla uczestniczek, bo prace też są wyjątkowe :-)

    OdpowiedzUsuń