niedziela, 24 listopada 2019

Moja nowa wystawa patchworkowa "Na przekór"

Zapraszam Was na moją piętnastą indywidualną wystawę patchworkową.
Nazwałam ją "Na przekór".


Tak o wystawie piszą jej organizatorzy

Anna Sławińska - Na Przekór
28.11.2019-24.02.2020

Na przekór listopadowi...
Na przekór szarzyźnie...
Na przekór zasadom szycia patchworków...
Kolorowo. Swobodnie.
Niespodziewanie.

Serdecznie zapraszamy na wystawę patchworków artystycznych Anny Sławińskiej do Dzielnicowego Ośrodka Kultury Ursynów przy ul. Kajakowej 12 b. Wernisaż odbędzie się 28.11.2019 o godzinie 18.30. Wystawa trwa do 24 lutego 2020.

Jeżeli heksagony, to w nieoczekiwanym układzie, bez powtarzalności wzorów i rytmów.
Jeżeli kwadraty, to zszywane ręcznie przez kilka lat.
Prostokąty – przezroczyste, jednowarstwowe, bez klasycznej patchworkowej „kanapki”. Raczej jako dekoracja okna niż łóżka.
A narzuty? Dla większości synonim patchworków. Tak, ale wtedy z kilku tysięcy skrawków ułożonych przypadkowo.
Poduszki? Oczywiście. Najchętniej te w kształcie serca, wspierające rehabilitację pacjentów po mastektomii w ramach projektu Serce od Serca, który koordynuje od roku. Ponad 12 tysięcy poduszek.
Pikowanie? Bardzo precyzyjne, raczej „rysowanie igłą”, najchętniej według wzorów, które przeniosła z polskiego folkloru.
Ulubiona technika – konfetti, to raczej swobodne malowanie tkaniną, przypominające obrazy impresjonistów, a nie szycie według tradycyjnych wzorów. 


Mam nadzieję, że Was zachęciłam.
Mam nadzieję "do zobaczenia".

1 komentarz:

  1. zachęciłaś BAAARDZO - dla samych heksagenów
    już bym tam popędziła - szkoda, że akurat
    jestem na zwolnieniu i siedzę w domku -
    jedyny pożytek z tego, że powstają nowe
    ciuszki dla laluchn, ot co :)))

    GRATULUJĘ KOLEJNEJ INDYWIDUALNEJ wystawy!

    OdpowiedzUsuń