piątek, 18 września 2015

Trochę morza na koniec lata

Lubię morze, ale wyłącznie poza sezonem. Najsympatyczniej wspominam wyjazdy w listopadzie albo na Sylwestra. Wtedy na plaży zdarza się tak, jak na moim najnowszym quilcie.
Powstał trochę na zamówienie. Kuba powiedział: chciałbym, żeby był niebieski i beżowy, w takich kolorach, jakie są nad morzem. Najprościej było uszyć po prostu morze i plażę.
Inspirację znalazłam oczywiście w malarstwie.
Ale po kolei.
Plaża w moim ogrodzie wygląda tak:

 
W trochę innym oświetleniu na starym płocie prezentuje się inaczej


a jeszcze inaczej na płocie sąsiada, tutaj słońce padające z boku pokazało wypukłości.


Parę szczegółów...



Ten obraz, znaleziony gdzieś w necie był inspiracją do powstania mojego quiltu. Nie znałam autora, ale Maryla podpowiedziała mi w komentarzach, że to namalował Ken Knight.


Wymiary około 180 cm na 70 cm. Piszę "około", bo zapomniałam zmierzyć, a dzisiaj patchwork stał się prezentem ślubnym.
Jak go szyłam?
Zainspirowało mnie confetti XXL, które ostatnio ćwiczymy w Szkole Patchworku. Postanowiłam skorzystać z tiulu jako "materiału montażowego".
Na kanapkę nakładałam spore kawałki niebieskich chmur, niebieskiego morza i beżowego piasku. Nie mocowałam tych kawałków do podłoża, leżały sobie swobodnie. Całość spięłam dokładnie szpilkami i przepikowałam z wolnej ręki po konturach chmur, wydm i morza. W niektórych miejscach to pikowanie jest dość gęste i dzięki temu inne miejsca, na przykład chmury, są bardzo wypukłe. Na niektórych chmurach zostawiłam tiul, a z innych wycięłam go, uzyskując w ten sposób różne odcienie chmur.
Jestem bardzo zadowolona z tego sposobu szycia. Jest bardzo szybki, a dostałam dzięki niemu nowe, ciekawe efekty. Trochę malarskie.


33 komentarze:

  1. Praca piękna. Autorem obrazu jest Ken Knight.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny, bardzo efektowny, s
    zczególnie to gęste pikownie na tle chmur. Szczęściarze ci obdarowani. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, dziękuję bardzo. To gęste pikowanie samą mnie zaskoczyło, że daje aż tak duże wypukłości :)

      Usuń
  4. Bardzo ładny. Jak zawsze podziwiam łatwość szycia artów. Artystką jesteś Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję, miałam fajną ściągawkę. Prawie jak "gotowiec" ;)

      Usuń
  5. wersja ze starego płotu c u d o w n a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jo, dziękuję bardzo. Ta wersja jest najbliższa prawdzie, bo te pozostałe to tylko po to pstryknęłam, żeby pokazać jaki ten obrazek jest wypukły.

      Usuń
  6. Piękny "obraz ". Tylko pozazdrościć takiego prezentu :-) Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW!!! Ale cudo - piękna praca a prezent w sam raz dla nowożeńców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, nowożeńcy poszukują teraz odpowiedniej ściany, żeby obrazek prezentował się godnie :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ula, całe szczęście, bo zajmują zdecydowaną większość obrazka ;)

      Usuń
  9. Piękny!
    Aniu każda Twoja praca mnie zachwyca ! każda inaczej!
    Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny!
    Aniu każda Twoja praca mnie zachwyca ! każda inaczej!
    Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  11. o matko jakie to ładne!! uhu prawie usłyszałam morza szum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, jak przeczytałam komentarze Twój i innych dziewczyn, to aż chce mi się szyć. Może to i dobrze, że wnuki spędzają u mnie weekend i śpią teraz w mojej pracowni, bo pewnie poleciałabym tam, żeby trochę popikować ;).

      Usuń
  12. piękna praca - do miejsca relaksu ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu :) Właśnie to jest fajne w Twojej pracy, że w różnym otoczeniu i oświetleniu, prezentuje się inaczej! Wspaniale, moja TY ARTYSKO! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolciu, dziękuję. Do kompletu brakuje zdjęcia z pokoju młodej pary :)

      Usuń
  14. Lovely to see this . It gives just the perfect feeling. You get the puffiness of the clouds in textile that you cannot get in painting. Beautiful work. xx

    OdpowiedzUsuń